Tuesday, November 23, 2010

ceritera cinta antara aku dan die

ceritera cinta antara aku dan die

aku : mohd shamil bin shahari

dia : nor aliza binti salehuddin

episod 1

    Perkenalan kami bermula di satu tempat bernama ac(asiah cafe).time nie kami ber''hye..hye'' shj.ta mampu na berkata lebih dr tu.*kene lah poyo sikit.sehinggalah pd satu hari,hari yg plg menyerikan kehidupan aku kembali yg mampu membuatkn aku terfikir.adekah cinta sejati itu benar2 wujud.tempat itu adelah di kedai bernama pantai timur.aku dgn GENTLEMEN nye mengHye kn dia.respon yg menarik sbb die kembali mengHyekn aku dan juga beberape soalan.die bertny kepada aku ''u ade pergi kg belakang ta after this''.aku pun menjawab ''ye,tp ta singgah unisel balik.i terus balik bb.''jwpn yg aku mengharap bhw die akn memujuk aku.tetapi tidak.

    aku pun beransur dgn kecewanye.tp tape aku ade satu sifat menguji diri sendiri.iaitu kalau aku jumpe or terserempak dgn die adelah jodoh aku dgn die.dan ujian itu mmg membuahkan hasil.tak tala aku meronda di unisel.aku terserempak dgn die.aku pun bermain tarik tali dgn die.akhirnye aku mng.pergh terbaik lah waktu nie.mmg takan aku lupe.

   pd hari yg same tp petang2 sikit,baru aku text die & terus text & pd mase mlm yg aku bergayut dgn die.punyelah lame.gune bil lah katekan mase tu.aku mengambil mase 2 minggu utk berkenalan dgn die.aku ni ade satu sifat.bile aku suke.aku na terus.tp dgn die.aku memperlahankn kayuhan.na buat calon isteri ni.

   5hb november 2009 menjadi saksi aku melamar die utk menjadi kekasih aku."sudi ta u jd kawan i,kawan baik i,girlfriend i,isteri i,ibu kpd ank2 i,ibu saudara kpd ank2 sedara i,nenek kdp cucu i & segala2nye kdp i?.soalan yg panjang tp di balas dgn pendek.''sudi''.terharu & berbunga aku pd hari tu.

   hari berganti hari & minggu silih berganti.aku dan dia akhirnye bertemu.dating jp smbl bace novel.dan mengakhirkn hari kami dgn malam yg indah.aku sangat mencintai die pd mase itu.tetapi ade satu perasaan yg ta mampu lg aku buangkn.iaitu masih adekah cinta sejati itu?.tp aku tetap berfikiran positif & terus positif.

*bersambung

  

  


0 comments:

Post a Comment