Tuesday, November 23, 2010

ceritera cinta antara aku dan die 2

episod 2


   hari silih berganti.banyak kesilapan yg aku telah lakukan terhadap die.aku bukan lah lelaki yg setia & tp aku cuba utk jd yg setia & jujur.aku ta suka sunyi.aku ta suka kesorangan.hatinye sering kali aku lukakan dgn kerenah ku.namun die ttp bersabar terhadap ku.beribu air mata yg die sudah tangisi kerana aku.tp knp aku ta sedar2 lg bhw die sgt2 mencintai aku?

  hari ni selangor lawan negeri sembilan berlangsung di stadium s.alam.sedangkan aku seronok bergembira bersame rakan2 ku di stadium.aku lupe akan die.balik stadium baru aku text die.lelaki jenis ape aku ni?pisang telah pun berbuah sekali lagi.ape yg perlu aku lakukan?tanggungjwb aku ade lah die,stdy dan keluarga.tp kenape aku abaikan die.kalau lah dpt di undurkn waktu.ta lama yg aku pinta.cume ingin memperbetulkan kesilapan pertama ku terhadapnye shj.

   gaduh,gaduh dan baik.berdas tumbukan aku terime drpd die.tp aku masih ta sedar lg.aku leka dgn duniawi.aku sibuk berjoli sakan sedangkan aku lupa akan tanggungjawab aku terhadap die.ohh knp lah aku begini?knp mase dan ketike ini aku ta nmpk akn cinta & kasih sayang die.knp aku perlu melukakan hatinye?

  hari yg paling bersejarah dlm hidup ku.buat pertama kali nye aku berjumpe dgn keluarganya.ohh sungguh baik mereka semua.memberi layanan yg terbaik utk ku.aku masih igt lagi sampai je di seri kembangan kakaknye lawa aku dgn makanan.*aku ni kalau pg rumah org mmg suke mknn,ta kisah lah lauk ape.menunye ade lah TELUR MASAK KICAP,NASI PUTIH & AIR HORLICK.*masih kah awak igt lagi sayang?

  lepas itu kami pun bertolak.mcm2 yg dibualkn dr sosial,pelajaran,sukan hinggalah ke politik.sblm sampai ke destinasi ade plak ROAD BLOCLK.*igt ta yg ni sayang.siap promote name abah lg.haha.sampai sj di rumah semua sedang menunggu kehadiran kami.ohh knp aku dpt berjumpe dgn keluarganye secara tibe2.adelah di sebabkn kenduri kawen.*na pikat hati mak & bapak mertua nih.pdhal bnyk kesalah yg aku telah lakukan.tp aku berdiam diri shj.

   terpegun aku melihat kecantikannye pd hari perkahwinan tersebut.cantik.itu lah yg keluar dari mulut aku.baju kurung putih berseri.ayu!aku plak pakai kemeja putih,jeans & croc pink.ikut temalah katekan.mcm2 org aku jumpe pd hari perkahwinan tersebut.mak nyah pun aku layankn.endingnye aku nyanyikan lagu CARI JODOH utk semua.mule2 niat na nyanyi suke2 shjtp bile lepas nyanyi org salah anggp.aku pun bedallah.haha.


*cantik kan die

0 comments:

Post a Comment