Wednesday, November 24, 2010

ceritera cinta antara aku dan die 3

episod 3


   DAIM,DAIM,DAIM & DAIM pasal daim pun kami boleh bergaduh.*haha.die belikan aku satu beg cokelat daim & kene bagi dua.last sekali aku merajuk dgn harapan di pujuk.*haha.bukan takat daim shj yg aku dpt.tiket flight langkawi pun dpt.sbb tu aku yg aku mintaklah.well kdg2 cenderehati sebegitu rupa yg membtkan bnyk kenangan.like mcm kite simpan tiket wayang lah.*haha.tp daim tu mmg memberi aku seribu makna.

   setelah tamat majlis perkahwinan,mcm2 hal na kene uruskn.paling best MAK ADEK pggl aku burung belatuk dek gara2 rambut aku yg mahawk.burung belatuk pun burung belatuk lah ye MAK ADEK.yg pntg sy ikhlas menolong.setelah selesai mencabut dan mengemas itu ini.angkat barang sume.kami pun beransur pulang.makanan yg aku cari adelah pulut kuning yg MAK msk.mmg terbaiklah.

  ke eskkan harinye kami ke rumah sebelah lelaki pulak.agak jauh lah perjalanannye.smpt beli ice cream sume.yg paling penting.snap picture mkn ice cream.mmg terbaiklah time ni.huhu.smpai2 je rumah pengantin ade mkn beradab.maka dgn sedemikian dpt lah aku merasa mkn beradab.agak kekok sikit lah.tp ape boleh buatkn.dah lapar.ngap sajelah.setelah selesai makan beradab,ke acara seterusnye iaitu penyerahan pengantin perempuan kpd mak pengantin lelaki.syahdu siot.penuh dgn adat2 kemelayuan.

*satu kenangan yg aku ta boleh lupekan wlpn sblm pergi kami bergaduh.tp bile menerime layanan drpd family.aku sungguh rasa terharu.satu anjakkan telah aku lakukan.well done shamil.

   pagi2 dlm pukul 4 kami bergerak pulang ke kl.die seronok tidur kt dpn.so tgglah aku yg menemani kak ya.pergi barang mmg sikit lah.tp bile balik.mcm2 yg di bwnye.hadiah dr pengantin & sebagainye.kami sampai di kl lebih kurang jam 6.parking kereta at bangsar and naik bus rapid kl menuju ke bandar damansara.setelah sampai,tggu kak ya punch card skjp.thn pegi breakfast.mknn yg aku mkn telur setengah masak,roti bakar & teh o ais.selesai makan tggu bus rapid utk pulang ke bangsar and seterusnye naik lrt ke kl central.dr kl central kami naik ktm ke sungai buloh.dr sungai buloh tggu bus utk ke batang berjuntai.dasyat sungguh perjalanan kami pd hari itu.tp na bt mcm manekn.na balik meneruskan pengajian.

   sampai je batang berjuntai aku call ROY utk amek kami.thn hntr die ke hostel.bile sumenye okay jemput balik die.tp hrtu ade pergaduhan sedikit.aku siap buat surat lg.tu lah 1st time aku bg surat at die.sedih mmg sedih lah.mcm dunia na kiamat je.barangan aku sume di plgkan & aku plgkan barangan die.tp aku terlupe utk memulangkan hati die.

na di pendekkan cerite,hobi kami mase lapang adelah bergaduh tentang perkara yg kecil.*tp bg die besar lah.aku teramat lah ego time ni.sumenye aku na mng.ta pnh na mengalah.itu lah shamil yg egonye terlalu tggi.lelakilah kate kan.tp dalam keegoan aku.aku ade satu sifat iaitu mudah tersedar & terasa.

   aku bersyukur kpd ALLAH swt wlpn aku tersgtlah ego.tp die ttp bersabar dgn kerenah aku.utk pengetahuan semua,waktu ni aku bkn takat ego,kaki perempuan mcm2 kaki lah ade lg.walhal aku bkn lelaki yg mcm ni.aku knl diri aku siapa.aku mengaku yg aku ta selesa dgn care layanan aku terhadapnye.tp apekan daya syaitan menggoda aku utk terus melakukan kesilapan dan terus bergelumang dgn dosa.


* peraduan memakan ice cream.cik buah VS burung belatuk.

4 comments:

Apple Salehuddin said...

rajin awak bercerita panjang lebar ye? anyway, sweet gila . <3

| s h a m i l | said...

cerite ni na bt hadiah utk awak kn nnti.awak na kawen dgn saye kn?

Apple Salehuddin said...

ouh my. no, not in public. okay? hehe.

| s h a m i l | said...

saya cintakan awak.tahu ke? jum kawen. saya ta sabar ni. ;)

Post a Comment